Gumiasty hamulec-vtr1000

Gdy Twój pojazd woła o pomoc

Moderator: Qcyk

Awatar użytkownika
jabu
Znajomy
Posty: 25
Rejestracja: 2 stycznia 2010, 18:40
Sprzęt: VTR 1000
Lokalizacja: Kraków-Grzegórzki
Kontakt:

Gumiasty hamulec-vtr1000

Post autor: jabu » 10 września 2017, 17:02

Heja,mam mały problem z blokami w VTRce,od poczatku kiedy ją nabyłem,jakiś taki nijaki ten hampel był,w porównaniu do poprzedniej vfrki,fakt,miałem tam stalowy oplot hela,ale w vtr,to jak bym sciskał piłkę do rehabilitacji nadgarstka.Gumiasty,ale na ori klamkach jeździłem na 2palce,i pewnie się czułem,mimo dużego skoku klamki,moim zdaniem,problem jest już nie do pprzejścia,po zmianie na krótkie klamki z allegro,jestvtak wyprofilowana ze muszę hamować 4 palcami,bo inaczej nie ma szansy,gdyż klamka opiera sie o pzostałe palce.
Może ktoś miał podobny problem,i jest w stanie poradzić jak to zmienić?
vtr=od stacji,do stacji..

Awatar użytkownika
SleVit
KGP 45
KGP 45
Posty: 167
Rejestracja: 19 października 2009, 11:39
Imię: Sławek
Sprzęt: KTM 450sxf 2013
Lokalizacja: Zakliczyn
Kontakt:

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Post autor: SleVit » 11 września 2017, 10:21

Pompa ham. ---> przewod ---> zacisk(czyszczenie) ---> klocki ---> tarcze = gumowy hamulec

Wszystkie te podzespoly zużyte w pewnym stopniu co nam daje taki efekt koncowy. Chcac przywrocic 100% hamucla trzeba wszysto wymienic.

Producent zaleca wymiane co 4lata wszystkich elementow gumowych hamulca. O ile tloczek w pompie jeszcze mozna kupic nowy, tak calej obudowy pompy(wytarta w srodku, praca pod katem) bedzie kosztowne.

Podsumowując półśrodkami nic nie zdzialasz.
ASO Serwis Kawasaki KR
quady
cross
szosowe

Awatar użytkownika
Tezla
KGP 45
KGP 45
Posty: 150
Rejestracja: 25 stycznia 2008, 14:54
Imię: Szymon
Sprzęt: BMW R1100GS
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Kontakt:

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Post autor: Tezla » 2 stycznia 2018, 19:33

Ja eksploatuje 30 letnie Hondy i poleciłbym sprawdzenie tych kilku rzeczy, prowadnice zacisku jeżeli występują nasmarować smarem miedzianym, tłoczki delikatnie oczyścić i nasmarować pastą do tłoczków, usunąć śniedziejące aluminium z pod uszczelniaczy tłoczków i zadbać o idealne odpowietrzenie układu.

Jeżeli tłoczk i prowadnice nie dają się wycofać pod naporem palca to zacisk nadaje się do takiego przeglądu.
ile to razy droga tylko na mapie była...

Awatar użytkownika
Policho
mod
mod
Posty: 2194
Rejestracja: 28 października 2008, 20:07
Sprzęt: KTM 690 SMC R
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Post autor: Policho » 3 stycznia 2018, 20:24

Czyszczenie elementów układu hamulcowego może dać poprawę, ale raczej w niewielkim stopniu. Wymiana elementów na nowe da dopiero oczekiwany efekt. Czasami układy hamulcowe są obarczone błędami już na etapie projektowania i dlatego jedne motocykle mają doskonałe hamulce, a drugie od początku hamują tak sobie. W takich przypadkach pomaga wymiana poszczególnych elementów układu na inne, o innych parametrach.

Reasumując - zacznij od dokładnego czyszczenia, wymiany uszczelniaczy w zaciskach i gumek w pompie. Jak będzie odczuwalnie lepiej to wymień przewody. Jak nie dojdziesz do oczekiwanych efektów to będziesz musiał się zastanowić nad "przeprojektowaniem" układu i dobraniem lepszych, bardziej dopasowanych/efektywnych elementów.
części zamienne - multimoto@o2.pl

ODPOWIEDZ