FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Gumiasty hamulec-vtr1000

Moderator: Qcyk

<<

jabu

Avatar użytkownika

Znajomy

Posty: 25

Dołączył(a): 2 stycznia 2010, 18:40

Lokalizacja: Kraków-Grzegórzki

Sprzęt: VTR 1000

Wiek: 38

Post 10 września 2017, 16:02

Gumiasty hamulec-vtr1000

Heja,mam mały problem z blokami w VTRce,od poczatku kiedy ją nabyłem,jakiś taki nijaki ten hampel był,w porównaniu do poprzedniej vfrki,fakt,miałem tam stalowy oplot hela,ale w vtr,to jak bym sciskał piłkę do rehabilitacji nadgarstka.Gumiasty,ale na ori klamkach jeździłem na 2palce,i pewnie się czułem,mimo dużego skoku klamki,moim zdaniem,problem jest już nie do pprzejścia,po zmianie na krótkie klamki z allegro,jestvtak wyprofilowana ze muszę hamować 4 palcami,bo inaczej nie ma szansy,gdyż klamka opiera sie o pzostałe palce.
Może ktoś miał podobny problem,i jest w stanie poradzić jak to zmienić?
vtr=od stacji,do stacji..
<<

SleVit

Avatar użytkownika

KGP 45
KGP 45

Posty: 167

Dołączył(a): 19 października 2009, 10:39

Lokalizacja: Zakliczyn

Imię: Sławek

Sprzęt: KTM 450sxf 2013

Wiek: 28

Post 11 września 2017, 09:21

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Pompa ham. ---> przewod ---> zacisk(czyszczenie) ---> klocki ---> tarcze = gumowy hamulec

Wszystkie te podzespoly zużyte w pewnym stopniu co nam daje taki efekt koncowy. Chcac przywrocic 100% hamucla trzeba wszysto wymienic.

Producent zaleca wymiane co 4lata wszystkich elementow gumowych hamulca. O ile tloczek w pompie jeszcze mozna kupic nowy, tak calej obudowy pompy(wytarta w srodku, praca pod katem) bedzie kosztowne.

Podsumowując półśrodkami nic nie zdzialasz.
ASO Serwis Kawasaki KR
quady
cross
szosowe
<<

Tezla

Avatar użytkownika

KGP 45
KGP 45

Posty: 150

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, 14:54

Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

Imię: Szymon

Sprzęt: BMW R1100GS

Wiek: 31

Post 2 stycznia 2018, 19:33

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Ja eksploatuje 30 letnie Hondy i poleciłbym sprawdzenie tych kilku rzeczy, prowadnice zacisku jeżeli występują nasmarować smarem miedzianym, tłoczki delikatnie oczyścić i nasmarować pastą do tłoczków, usunąć śniedziejące aluminium z pod uszczelniaczy tłoczków i zadbać o idealne odpowietrzenie układu.

Jeżeli tłoczk i prowadnice nie dają się wycofać pod naporem palca to zacisk nadaje się do takiego przeglądu.
ile to razy droga tylko na mapie była...
<<

Policho

Avatar użytkownika

mod
mod

Posty: 2193

Dołączył(a): 28 października 2008, 20:07

Lokalizacja: Małopolska

Sprzęt: KTM 690 SMC R

Post 3 stycznia 2018, 20:24

Re: Gumiasty hamulec-vtr1000

Czyszczenie elementów układu hamulcowego może dać poprawę, ale raczej w niewielkim stopniu. Wymiana elementów na nowe da dopiero oczekiwany efekt. Czasami układy hamulcowe są obarczone błędami już na etapie projektowania i dlatego jedne motocykle mają doskonałe hamulce, a drugie od początku hamują tak sobie. W takich przypadkach pomaga wymiana poszczególnych elementów układu na inne, o innych parametrach.

Reasumując - zacznij od dokładnego czyszczenia, wymiany uszczelniaczy w zaciskach i gumek w pompie. Jak będzie odczuwalnie lepiej to wymień przewody. Jak nie dojdziesz do oczekiwanych efektów to będziesz musiał się zastanowić nad "przeprojektowaniem" układu i dobraniem lepszych, bardziej dopasowanych/efektywnych elementów.
części zamienne - multimoto@o2.pl

Powrót do Mechanika



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL