Yamaha YZF-R1 2009

Moderator: Bacher

Awatar użytkownika
Sherman
KGP 110
KGP 110
Posty: 398
Rejestracja: 7 sierpnia 2009, 21:27
Imię: Baltazar Gąbka
Sprzęt: na rencie
Lokalizacja: E79
Kontakt:

Yamaha YZF-R1 2009

Post autor: Sherman » 16 września 2009, 20:37

OGÓLNE

Yamaha YZF-R1
Rok 2009
Kategoria Sport
Nowy silnik o pojemności 998 cm3
Wał korbowy o kącie rozwarcia czopów 90º
182 KM przy 12500 obr/min, 115.5 Nm przy 10,000 obr/min
Nowa lekka rama Deltabox
Wyposażona w systemy YCC-T i YCC-I

Wersje kolorystyczne:
Raven/Candy Czerwony,
Perłowy Biały/Rapid Czerwony,
Cadmium Żółty,
Team Yamaha Niebieski/Biały

DANE TECHNICZNE


SILNIK


Typ silnika: ... Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindry nachylone do przodu, 4-zaworowy, DOHC
Pojemność skokowa: ... 998 cm3
Średnica x skok tłoka: ... 78,0 x 52,2 mm
Stopień sprężania: ...12,7 : 1
Moc maksymalna: ...133,9 kW (182 KM) - 12.500 obr/min (bez doładowania dynamicznego)
Maksymalny moment obrotowy: ...115,5 Nm (11,8 kg-m) - 10.000 obr/min
Smarowanie: ... Mokra miska olejowa
Gaźnik: ...Wtrysk paliwa
Sprzęgło: ... Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonowy:... TCI
Starter: ...Elektryczny
Układ przeniesienia napędu: ...Sekwencyjna, 6-biegowa
Przeniesienie napędu: ... Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa: ... 18 l
Pojemność zbiornika oleju: ... 3,73 l



PODWOZIE


Podwozie: Aluminiowa Deltabox
Zawieszenie przód: Widelce teleskopowe, Ø 43 mm
Skok zawieszenia przód: 120 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 120 mm
Kąt główki ramy 24°º
Wyprzedzenie koła 102 mm

Hamulec przód: Podwójne tarcze, Ø 310 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 220 mm
Opona przód: 120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył: 190/55 ZR17M/C (75W)



WYMIARY


Długość (mm): 2070 mm
Szerokość (mm): 715 mm
Wysokość (mm): 1130 mm
Wysokość siedzenia (mm): 835 mm
Rozstaw osi (mm): 1415 mm
Min. prześwit (mm): 135 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 206 kg



Według mnie przez zastosowanie soczewkowych reflektorów, z przodu iście przypomia Buell'a Firebolt'a



Za napęd nowego motoru Yamaha YZF-R1 jest odpowiedzialny silnik o pojemności 998cc, który osiąga najwyższą siłę 180 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 118 Nm. Wartości nie należą do najgorszych, a przy średnich i niskich obrotach silnik chodzi bardzo płynnie i wydaje przy tym przyjemny dla ucha dźwięk. Dokładna skrzynia biegów ma sześć stopni, a motor może osiągnąć maksymalną prędkość 291 km/h.

W porównainu z poprzednim motorem, ten jest zdecydowanie ostrzejszy i jego reakcje są błyskawiczne, co najlepiej widać podczas gwałtownej zmiany kierunku jazdy. Posiada także bardzo dobrą kierownicę oraz możliwość ustawienia amortyzatorów pod swoje potrzeby i preferencje. W tak dużym motorze muszą być porządne hamulce. Yamaha YZF-R1 wyposażona jest w hamulce tarczowe o przekątnej tarcz 2x310 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Nie za często się zdarza, że model podczas testu wypada po prostu świetnie i można śmiało powiedzieć, że jego wyniki praktycznie zapierają dech w piersiach. Pod tym względem Yamaha YZF-R1 jest praktycznie doskonałym motorem. Silnik jest praktycznie doskonały, jazda jest ogromną przyjemnością, oprócz tego posiada świetne firmowe części, które nie psują się tak szybko. Wyposażenie należy do tych najlepszych.


żródło: http://www.yamaha-motor.pl/products/mot ... =techspecs
http://artykuly.katalog-motocykli.pl/mo ... -recenzja/
Załączniki
5565b408b22240bf285cfdd3d0899f06.jpg
2009-YZF-R1-detail-13_prv_tcm26-266442.jpg
2009-YZF-R1-detail-05_prv_tcm26-266418.jpg
2009-YZF-R1-detail-15_prv_tcm26-266448.jpg
2009-yamaha-yzf-r1_first_ride.jpg
Motór nie umiera nigdy motór jest wieczny.

Wielki Motórze, swą przenajświetrzą benzyne zamień w wino abyśmy mogli swe pragnienie ugasic!

ODPOWIEDZ