Suzuki GSF 1200 Bandit K1

Moderator: Bacher

Awatar użytkownika
KARBIKER
KGP 80
KGP 80
Posty: 292
Rejestracja: 23 października 2005, 21:08
Imię: Karol
Sprzęt: FZS 1000 '03
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków
Kontakt:

Suzuki GSF 1200 Bandit K1

Post autor: KARBIKER » 10 marca 2009, 01:36

OGÓLNE:

Model: Suzuki GSF 1200 Bandit (K1)
Kategoria: Naked bike

SILNIK:

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem
Układ: czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd: DOHC cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 1157 ccm
Średnica cylindra / skok tłok : 79,0/59,0
Stopień sprężania: 9,5:1
Moc maksymalna: 98 KM/ 72 kW przy 8500 obr/min
Moment obrotowy: 91,7 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie: 4 gaźniki Mikuni BSR36
Smarowanie: z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny
Zapłon: CDI

PRZENIESIENIE NAPĘDU:

Napęd pierwotny: koła zębate; 1,565
Sprzęgło: mokre wielotarczowe
Skrzynia biegów: 5- stopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch o-ring; 3.000
Przełożenia: 1. 2,384; 2. 1,631; 3. 1,250; 4. 1,045; 5. 0,913

PODWOZIE:

Rama: stalowa, zamknięta, podwójna
Kąt pochylenia główki ramy: 25,3*
Zawieszenie przednie: teleskopowe, regulacja napięcia wstępnego
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy, centralny element resorująco-tłumiący z systemem dźwigni, regulacja napięcia wstępnego (7 stopni) i tłumienia odbicia (4 stopnie).

HAMULCE:

Hamulec przedni: 2 tarcze pływające 310 mm, zaciski sześciotłoczkowe,
Hamulec tylny: tarcza 240 mm, zacisk dwutłoczkowy
Opona przód: 120/70-17
Opona tył: /180/55-17

WYMIARY I MASA:

Rozstaw osi: 1430 mm
Długość, szerokość, wysokość: 2070/ 765/ 1220 mm
Wysokość siodła: 790 mm
Prześwit: 130 mm
Masa: w stanie suchym 220 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 240 kg
Zbiornik paliwa : 20 l

OSIĄGI:

Prędkość maksymalna: 230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,5 s
Spalanie w teście: 7,5 l / 100 km

DANE OBSŁUGOWE:

Przegląd techniczny: co 6000 km
Wymiana oleju: co 6000 km, z filtrem co 12000 km
Olej silnikowy: SAE 10 W 40 (półsyntetyk)
Olej teleskopowy: SAE 5 W 20
Wolne obroty: 1200 + -100 obr/min
Świece zapłonowe: NGK CR 9 EK, ND U 27 ETR
Odstęp elektrod świec zapłonowych: 0,6-0,7 mm
Ciśnienie w ogumieniu: z przodu 2,25 bara (2,5); z tyłu 2,5 bara (2,5)

KOMENTARZ

Plusy:

- wygodna pozycja za kierownicą
- prosta, bezawaryjna konstrukcja
- trwała jednostka napędowa, „olejaki” odporne są na ciężką rękę
- niskie koszty serwisowe
- przyjemny, klasyczny wygląd
- regulacja zaworów na śrubach
- mocny i dynamiczny silnik, elastyczna jednostka
- rewelacyjny dźwięk po założeniu akcesoryjnego tłumika
- dobrze działająca skrzynia biegów
- łatwa obsługa, możliwość serwisowania samemu
- bardzo dobre osiągi (dobra relacja ceny do osiągów)
- szeroki dostęp do części oryginalnych oraz zamienników
- charakter dynamicznego turysty

Minusy:

- duże spalanie
- duża masa własna, wysoko położony środek ciężkości
- miękki przód
- w rocznikach 1995-99 brak elektrycznego ogrzewania gaźników, trudności z rozruchem przy niskich temperaturach
- śliskie o tapicerowanie kanapy do ' 99 r.
- krótkie odstępy między serwisami
- mało precyzyjny tylni hamulec
- przestarzała konstrukcja
- wersji "S" do 2005 bardzo słabe światła przednie

Bandit nie jest raczej sprzętem, w którym zakocha się każdy przechodzień jaki zobaczy go na ulicy. Nie jest też sprzętem, który postawiony pod pubem sprawi, że wszyscy kumple będą nam zazdrościć. Ma jednak w sobie to coś, co sprawia, że siedząc za kierownicą czujemy się jak władcy świata i nic nie ma dla nas ograniczeń. Start spod świateł na jednym kole? Proszę bardzo. Sprint do 200 km/h – również nie będziemy z tyłu. A może mała wycieczka po górskich drogach?

Swego czasu bardzo do gustu przypadł mi młodszy brat B12 – Bandit 650, który wydaje się świetnym sprzętem do codziennej jazdy. O 1200 mogę powiedzieć to samo, z tym tylko wyjątkiem, że można nim zrobić 2 razy więcej. Trasę pokonać 2 razy szybciej i zabrać ze sobą dwa razy więcej bagażu.

Źródło: www.motoforum.pl
Zmieniać poglądy bez przymusu-świadectwo rozwoju;pod przymusem-sztuka przystosowania, też wysiłek. www.polishbanditcrew.pl
Demoludy-->Jincheng Knight-->GS 500E-->Bandit 600S-->Fazer 1000-->...cdn?

Awatar użytkownika
okrop
NO LIMITED
NO LIMITED
Posty: 2866
Rejestracja: 18 grudnia 2004, 16:21
Imię: Marek
Sprzęt: B12S '03
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: okrop » 15 maja 2009, 14:50

Świetna stronka z dużą ilością danych o bandytach
http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm
Zwolnij. Lepiej dojechać niż mieć swój temat na forum.

[url=http://www.bikepics.com/members/okrop/03gsf1200s//]B12[/url]

Awatar użytkownika
KARBIKER
KGP 80
KGP 80
Posty: 292
Rejestracja: 23 października 2005, 21:08
Imię: Karol
Sprzęt: FZS 1000 '03
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków
Kontakt:

Post autor: KARBIKER » 3 stycznia 2010, 03:08

Wszystko na temat i o serii GSF. Kopalnia wiedzy tworzona prze prawdziwych pasjonatów i użytkowników BANDITów http://polishbanditcrew.pl/ . Polecam!
Zmieniać poglądy bez przymusu-świadectwo rozwoju;pod przymusem-sztuka przystosowania, też wysiłek. www.polishbanditcrew.pl
Demoludy-->Jincheng Knight-->GS 500E-->Bandit 600S-->Fazer 1000-->...cdn?

ODPOWIEDZ