[PRZYKLEJONY] Checklista dla używanych motocykli

Chcesz poznać opinie innych, szukasz pomocnika do oględzin - napisz, na pewno ktoś pomoże

Moderator: leon

Awatar użytkownika
Rafal84
KGP 45
KGP 45
Posty: 161
Rejestracja: 13 grudnia 2007, 01:50
Imię: Rafał
Sprzęt: CBR 929 fireblade
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[PRZYKLEJONY] Checklista dla używanych motocykli

Post autor: Rafal84 » 9 marca 2009, 01:01

Przed zakupem swojego motocykla warto wiedzieć na co należy zwrócić uwagę.
Bardzo zwięźle zostało to opisane na stronie:
http://www.prm-poludnie.motocykle.org/p ... /index.htm

poniżej prezentuję tzw checklistę, (źródło http://www.prm-poludnie.motocykle.org/p ... /index.htm )

Oględziny na postoju:

Wygląd ogólny:
Zadbany ogólny stan? Uszkodzenia lakieru? Uszkodzenia wskazujące na wypadek? Ślady zużycia, które nie odpowiadają przebiegowi kilometrów?

Silnik
(najlepiej po jeździe próbnej)
Czy pokrywa rozrządu, miska olejowa, głowica cylindrów i stopa cylindrów oraz pokrywy boczne silnika są szczelne?
Wycieki z systemu chłodzenia wodą lub olejem? Sparciałe węże?
Sparciałe przewody gumowe w układzie zasilania?
Kawałki rdzy w filtrze paliwa? Zbiornik jest zardzewiały.

Tłumik
Uderzyć pięścią w tłumik: jeżeli dzwoni, to blachy wewnętrzne są luźne.
Czy jest zardzewiały?
Czy są na nim ślady wypadku?

Przyrządy
Czy można licznik dziennego przebiegu wyzerować?
Czy funkcjonują wszystkie światła zewnętrzne i sygnał dźwiękowy?
Ślady wypadku w okolicy kierownicy?

Klucze
Czy są wszystkie?
Działa blokada kierownicy?
Czy wszystkie klucze pasują?

Przewody hydrauliczne
Stare (ponad 4 lata)? Popękane? Miękkie?

Cięgna
Chodzą luźno? Czy regulacja już jest do końca?

Obudowa
Pęknięcia? Ślady wywrócenia (ewentualnie zakryte naklejką)?
Czy to jest oryginalna obudowa (także zwrócić uwagę na szybę)?

Zbiornik paliwa
Poświecić latarka. Czy są ślady rdzy?

Ograniczniki skrętu
Nieuszkodzone? W przeciwnym razie istnieje poważne podejrzenie wypadku.

Łożyskowanie widelca przedniego

Motocykl postawić na podstawce centralnej i odciążyć przednie koło, kierownicę obracać od ogranicznika do ogranicznika: musi chodzić lekko i bez zacięć.
Oprzeć przednie koło motocykla o ścianę i kilkakrotnie silnie naciskać kierownicą w kierunku ściany: Nie powinno nic klikać?.

Widelec, amortyzatory
Przetrzeć amortyzatory palcem: suche? W przeciwnym wypadku uszczelniacze amortyzatorów są uszkodzone! Ślady rdzy na amortyzatorach (wycierają uszczelnienia)? Czy widelec płynnie się wsuwa i cofa się z powrotem z tłumieniem?

Przednie koło
Czy łożysko ma luz? Koło szarpać obiema rękami prostopadle do kierunku ruchu; powinno być bez luzu! Czy koło toczy się prosto, czy ma bicie?
Koło szprychowe; czy szprychy są naciągnięte prawidłowo? (szprychy ostukać rączką śrubokręta: muszą wszystkie brzmieć jednakowo). Braki w oszprychowaniu? Rdza?
Obręcze nitowane (Honda): nity nie mogą być luźne.

Opona przednia
Głębokość profilu min. 1,6 mm. Opona popękana? Właściwa opona do danego modelu?

Hamulce przednie
Tarcze zarysowane (sprawdzić paznokciem)? Grubość tarczy poniżej grubości minimalnej (zmierzyć śrubą mikrometryczną lub odpowiednią suwmiarką).
Grubość okładzin klocków hamulcowych poniżej znaku zużycia (lub poniżej 4 mm)?


Płyn hamulcowy
Stary? (brązowe zabarwienie)

Podstawka centralna
Przy postawionym motocyklu koło musi być w powietrzu, inaczej to skrzywiona podstawka albo ogranicznik

Podstawka boczna
Musi się sama zamykać albo wyłącznik wyklucza możliwość ruszenia z rozłożoną. Musi być podwójna sprężyna.

Łańcuch, koła zębate
Łańcuch daje się wyraźnie do tyłu od koła zębatego naciągnąć? Jeżeli tak: zużyty! Czy łańcuch już jest do końca naciągnięty?
Sprawdzić jak przewija się przy różnych położeniach tylnego koła. Jeżeli różnie: łańcuch zużyty. Niebezpieczeństwo dla łożyskowania wałka zębatki zdawczej skrzynki biegów.
Czy zębatka tylna ma „zęby rekina”? Jeżeli tak, to prawdopodobnie nie tylko ta zębatka, ale i zębatka zdawcza i łańcuch są zużyte.


Wał kardana
Nieszczelności w przeniesieniu napędu? Czy tylne koło obraca się bez hałasu i bez zacięć?

Wahacz
Przy postawionym na podstawce centralnej motocyklu szarpać prostopadle do kierunku ruchu. Nie wolno wyczuć żadnego luzu.

Amortyzatory

Nieszczelny? Funkcjonuje (przy ruchu motocykla do góry nie powinien się zahuśtać)? Rdza na tłoczysku?

Centralny amortyzator
Przy postawionym na podstawce centralnej motocyklu szarpać wahacz w górę i w dół. Jeżeli jest wyczuwalny luz to łożyskowania dźwigni są zużyte. Na kołach, przy ruchu motocykla do góry nie powinien się zahuśtać!
Jeżeli dźwignie centralnego amortyzatora są z zewnątrz zardzewiałe i suche, to ich łożyskowania są prawdopodobnie także suche.
Nieszczelności? (użyć latarki)

Tylne koło
luz? Kołem szarpać prostopadle do kierunku jazdy; nie powinno być luzu!

Jeżeli koło szprychowe: czy szprychy są prawidłowo naciągnięte? (szprychy ostukać rączką śrubokręta: muszą wszystkie brzmieć jednakowo). Braki w oszprychowaniu?

Obręcze nitowane (Honda): nity nie mogą być luźne.

Hamulce tył
Tarcze zarysowane (sprawdzić paznokciem)? Grubość tarczy poniżej grubości minimalnej (zmierzyć śrubą mikrometryczną lub odpowiednią suwmiarką). Okładziny zużyte?
Hamulce bębnowe: wskaźnik zużycia przy końcu? Jeżeli tak: okładziny zużyte.

Opona tylna
Głębokość profilu min. 1,6 mm. Opona popękana? Właściwa opona do danego modelu?
Właściwa opona do danego modelu?

Ustawienie kół
Motocykl postawić na podstawce centralnej, kierownicę ustawić do jazdy na wprost. Z odległości paru metrów głęboko się schylić z przodu patrzeć: Czy koła się pokrywają? Jeżeli nie, to tylne koło jest krzywo przykręcone lub ewentualnie jest skrzywiona rama.

Pod siedzeniem
Stan akumulatora (zaciski, poziom elektrolitu, obudowa)? Przewód odpowietrzający założony? Dookoła uszkodzenia elektrolitem?

W jakim stanie są połączenia kabli?



Jazda próbna

Start Sprawdzić zapalanie przy zimnym silniku
Praca silnika, moc
Czy silnik czysto wchodzi na obroty i pracuje bez szarpnięć oraz „dziur”? Czy moc jest prawidłowa? Czy została osiągnięta prędkość maksymalna (tylko sprawdzać w odpowiednich warunkach drogowych)

Sprzęgło
Ślizga się podczas przyspieszania na najwyższym biegu? Jeżeli tak, to musi zostać wyregulowane lub okładziny i/albo sprężyny są zużyte.

Motocykl pełza na pierwszym biegu pomimo całkowicie wciśniętego sprzęgła? Jeżeli tak: sklejone tarcze lub źle wyregulowane sprzęgło albo metalowe tarcze zwichrowane.
Zmiana obciążenia
Pomocnik jedzie za nami. Jeżeli pod obciążeniem, a więc przy dodaniu gazu, z tłumików wydobywa się niebieski dym to pierścienie tłokowe są zużyte. Odwrotnie, jeżeli przy zmianie obciążenia i podczas hamowania silnikiem (ujęcie gazu) pojawia się niebieski dym to uszczelniacze trzonków zaworów są zużyte (do dupy – przyp. tłum.). Jeżeli przy ujęciu gazu strzela, to może być nieszczelny tłumik (lub cały układ wydechowy)

Hamowanie
Wielokrotnie hamować raz za razem. Położenie dźwigni w czasie tego cyklu nie powinno się zmieniać/przesuwać.

Podwozie
Motocykl Ściąga w jedną stronę (ewentualnie ostrożnie puścić kierownicę przy szybkości 60 km/h)?
Wężykuje przy wysokich prędkościach (zużyte łożyska widelca, wahacza, zużyte opony, ewentualnie także skrzywiona rama)?

Liczniki
Czy prędkościomierz i obrotomierz wskazują realistyczne wartości? Drgania wskazówek wskazują na defekty.

Odgłosy
Miele się łańcuch? Jeżeli tak: nierównomierna praca (nierównomiernie naciągnięty )

Przy napędzie wałem kardana: po twardych mechanicznych odgłosach przy zmianie obciążenia można się spodziewać drogiej naprawy.

Skrzynka biegów śpiewa na ostatnim biegu? Często występuje w silnikach jednocylindrowych. Jeżeli tak, para kół zębatych zużyta.

Silnik brzęczy przy niskich prędkościach obrotowych? Może jest zużyty łańcuch rozrządu lub napinacz łańcucha. Klekocze kosz sprzęgła (hałas znika po wciśnięciu sprzęgła)? Inne dźwięki, które wskazują na inne uszkodzenia (ewentualnie drogie naprawy)?

Czy tłumik jest za głośny? (nigdy)


Dokumenty

Dowód rejestracyjny Czy numer ramy i silnika odpowiada numerom na motocyklu?
Kiedy jest następny przegląd rejestracyjny?
Książka pojazdu Czy numer ramy i silnika odpowiada numerom na motocyklu?
Ile właścicieli miał wcześniej motocykl? (czy to jest pierwsza książka pojazdu?)

Książka serwisowa
Czy są wszystkie przeglądy w niej umieszczone?
Naprawy Jeżeli sprzedawca podaje poważne naprawy: czy są one udokumentowane rachunkami?
Ostatnio zmieniony 9 marca 2009, 11:56 przez Rafal84, łącznie zmieniany 3 razy.
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu.
http://www.bikepics.com/members/rafal84yzf600r/

Awatar użytkownika
DrFugazi
KGP 160
KGP 160
Posty: 496
Rejestracja: 19 grudnia 2004, 14:04
Sprzęt: Latająca kanapa
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: DrFugazi » 13 marca 2009, 11:18

To ja pozwolę dorzucić sobie link do artykułu, który trochę przedstawia polską rzeczywistość w kwestii kupowania motocykla:

http://www.scigacz.pl/Zakup,motocykla,u ... ,8710.html

Zdrówka i powodzenia w poszukiwaniach :)
[b]DrFugazi[/b] && Suzuki GSX 1300R Hayabusa
http://www.hayabusa.eu.org
[i]"Aby jeździć na motocyklu nie wystarczy mieć benzynę we krwi, trzeba mieć jeszcze olej w głowie"[/i]

Awatar użytkownika
swirek13
KGP 45
KGP 45
Posty: 178
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:57
Imię: Marcin
Sprzęt: HONDA CBR 900RR SC33
Lokalizacja: kraków-Nowa Huta
Kontakt:

JAK KUPIĆ MOTOCYKL NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZAKUPU.

Post autor: swirek13 » 12 listopada 2009, 13:00

Oględziny motocykla należy podzielić sobie na kilka etapów.

1. Oględziny całości:

• Stan lakieru (czy nie był malowany; czyli czy nie widać gdzieś jakichś zacieków, barana na lakierze itp.)
• Stan ogumienia
• Stan elementów, które najbardziej narażone są na zniszczenie podczas wypadku: kierunki, klamki, lusterka, plastiki, dekle silnika kominy, ślizgi przy podnóżkach od spodu, itd.
• Stan wycieków.... to znaczy ich brak ;-)
• Przebieg; nie należy się sugerować stanem licznika tylko stanem przednich tarcz. I tak do 10 000 nie powinno być na nich żadnych rantów pomiędzy 10 000 a 30 000 dopuszczalny jest niewielki rant bez żadnych rys od klocków, powyżej 30 000 mogą pojawić się jakieś rysy. Tylna tarcza zużywa się ok. 2 razy szybciej niż przednie, więc jeżeli tylna jest idealna a przednie są zużyte to znaczy że była wymieniona.
• Sprawdzić czy nie ma w motocyklu jakichś nieoryginalnych śrub i innych części.

2. Oględziny zawieszenia przedniego.

• Na początku należy zwrócić uwagę jak wygląda przednie zawieszenie a szczególnie na to czy przednie koło jest DOKŁADNIE NA ŚRODKU pod przednim błotnikiem. Jeżeli nie to znaczy że jest coś krzywego w przednim zawieszeniu lub przedni błotnik był klejony. Nie daj sobie wmówić że błotnik jest krzywo przykręcony. To nie jest raczej możliwe w japońskim motocyklu. Jeżeli koleś się upiera przy swojej wersji to każ mu przy Tobie go przykręcić tak żeby był prosto. Zazwyczaj wymiękają.
• Sprawdzić czy lagi nie leją
• Teraz wsiądź na motocykl i naciśnij przedni hamulec a potem energicznie szarpnij motocyklem przód – tył nie powinno być słychać żadnych stuków z przedniego zawieszenia. Jeżeli tak nie jest to należy sprawdzić skąd one dochodzę. Dopuszczalne są niewielkie stuknięcia w układnie hamulcowym jeżeli są pływające tarcze lub/i zaciski.
• Następnie należy motocykl postawić na centralny stojak. Jeżeli motocykl nie jest wyposażone w niego to należy go postawić na bocznej nóżce stanąć po lewej stronie motocykla, skręcić kierownicę w prawo i za prawą manetkę pociągnąć do siebie tak silnie by przednie koło oderwało się od podłoża. Druga osoba musi wtedy obrócić przednim kołem żeby sprawdzić czy nie biją tarcze lub obręcz to znaczy obrócić kołem zwracając uwagę czy przez cały czas obraca się z takim samym oporem i tak mniej więcej na oko, czy koło podczas obracania nie ma tendencji do wychylania się na boki lub góra – dół. Jeżeli jest w porządku to należy jeszcze kontrolnie szarpnąć zawieszeniem przód tył czy nie ma luzów w lagach. Należy też szarpnąć kołem w płaszczyźnie pionowej żeby sprawdzić czy nie ma luzów w łożyskach koła.
• Stan opony i klocków. Należy zwracać uwagę zarówno na stan bieżnika opony, jak i na datę produkcji (guma starzeje się). Data produkcji opony jest zazwyczaj naniesiona na jej boku w postaci czterocyfrowego numeru. Znaki są zazwyczaj wklęsłe, w przeciwności do pozostałych oznaczeń. Np. 1407 oznacza 14. tydzień roku 2007. Opony nie powinny być starsze niż pięć lat, ponieważ po tym okresie czasu guma staje się twarda i drastycznie obniża się przyczepność opon do drogi. Oprócz głębokości, bieżnik nie powinien nosić śladów ząbkowania (nierównomiernego zużycia na obwodzie). Najłatwiej jest to sprawdzić przeciągając ręką po bieżniku w kierunku obracania się koła a potem w przeciwnym. Odczucie ząbkowania nie powinno być wyczuwalne. Klocki hamulcowe powinny mieć co najmniej 1 – 2 mm grubości. Jeżeli sprzedający mówi, że są nowe to nie powinny być cieńsze niż 5 mm. Klocki metalowe są koloru złotego.

3. Oględziny tylnego zawieszenia.

• Należy na centralny stojaku lub bocznej nóżce tak jak przy przednim zawieszeniu unieść tylne koło. I robimy podobnie. Do sprawdzenia łożysk koła należy chwycić koło za górę i dół i spróbować go energicznie skręcić wokół osi wzdłużnej motocykla. Do sprawdzenia łożysk wahacza szarpiemy w płaszczyźnie pionowej prostopadłej do osi motocykla a do sprawdzenia łożysk prolinka tzn. tego łącznika pomiędzy amortyzatorem i wahaczem należy kołem szarpnąć góra – dół.
• Można przy okazji, będąc z tyłu, sprawdzić stan kompletu napędowego. Należy obrócić tylnym kołem gdy jest uniesione i spojrzeć czy łańcuch się przy tym napina i luzuje. Jeżeli tak jest to już jest do wymiany. Jeżeli nie to należy sprawdzić jego naciąg (ok.20 - 50 mm luzu na środku pomiędzy kołami w zależności od rodzaju motocykla; w drogowych dużych motocyklach jest mniej a w enduro i lekkich motocyklach jest więcej) i sprawdzić czy da się go trochę zdjąć z tylnej zębatki do tyłu, to znaczy czy się nie trzyma dobrze na zębatce. Jeżeli się nie trzyma to jest do wymiany.
• Jeżeli w moto są dwa elementy resorująco tłumiące w tylnym zawieszeniu, to jeżeli któryś z nich padł, a tak się czasem dzieje, że charakterystyki amortyzatorów z biegiem kilometrów się rozjeżdżają, to ten motocykla nie będzie się dobrze prowadził w zakrętach. Tym razem jazda próbna nas nie minie. Trzeba znaleźć długi nierówny winkiel i wejść w niego dość ostro, i tak w połowie odkręcić gaz, tak, żeby iść prawie power slidem. Trochę to niebezpieczne ale da się zrobić. Jeżeli motocykl nie prowadzi się zbyt dobrze, to znaczy buja tyłem to znaczy, że coś z tymi amorami jest nie tak. Sprawa jest na tyle poważna, że należy wymienić obydwa na raz, a cena jednego będzie pewnie gdzieś ok 1000 - 1500 PLN, jeżeli brać pod uwagę oryginały. Zamienniki są za połowę ceny. Używanych nie proponuję, ponieważ można kupić to samo.
• Stan gumy i klocków – jak w przednim.

4. Oględziny silnika.

SILNIK MUSI BYĆ ZIMNY trzeba sobie to zastrzec telefonicznie (sprawdź ręką, nie wierz gościowi!!!!). Jeżeli nie jest, to w tył na lewo i do domu!!!!!!!!!!!!

• Sprawdzić czy nie ma żadnych wycieków czy nie ma gdzieś nieoryginalnych śrub i czy nie wystaje gdzieś czerwony silikon. Jeżeli wystaje to tak jakby silnik był ciepły, w tył na lewo i do domu!!!!!!!!!!!!
• Jeżeli silnik jest chłodzony cieczą, to odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić czy nie ma na nim nalotu, który wygląda jak bita śmietana. Jeżeli taki jest to może, ale nie musi, być początek wydmuchiwania uszczelki spod głowicy.
• Zapalić silnik (moment krytyczny) zwracając szczególną uwagę czy nie wydaje on w tym momencie jakichś szczególnych hałasów. Drugą rzeczą na jaką trzeba zwrócić uwagę w tym dokładnie samym momencie to czy nie zadymi na niebiesko przy rozruchu. Jeżeli zadymi na biało i jest na zewnątrz zimno i/lub wilgotno to nie należy się tym zbytnio przejmować ponieważ jest to skondensowana w zimnym układzie wydechowym para wodna – zjawisko normalne.
• Jeżeli jest ok. to należy motocykl nagrzać (aż się włączy wentylator) i przegazować go do ok. 6000 – 7000 przytrzymując go na tych obrotach należy kilka razy dodać gwałtownie gazu zwracając szczególną uwagę czy silnik nie dymi i czy nie wydaje jakichś dziwnych odgłosów.
• Naciśnij i przytrzymaj kilka razy sprzęgło na wolnych obrotach i sprawdź czy nie ma zmiany hałasu z silnika. Niewielka zmiana jest dopuszczalna (łożysko pod koszem sprzęgła zazwyczaj jest trochę hałaśliwe) ale jeżeli zmiana jest bardzo wyraźna może to oznaczać że jest ono do wymiany.
• Jeżeli silnik jest chłodzony cieczą to należy sprawdzić na rozgrzanym silniku, o ile to możliwe, czy nie ma objawu bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli lecą bąbelki to oznacza to że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą/głowicami jest do wymiany. W celu sprawdzenia tego należy na w pełni rozgrzanym silniku (wentylator się już włączył i skrzynia korbowa jest bardzo gorąca) zajrzeć do zbiorniczka i przegazować motocykl na ok. 7000 – 10000.
• Kolejna sprawa, to skrzynia biegów. Należy się przejechać motocykle wrzucając po kolei biegi, a następnie należy odkręcić ostro gaz, dociągnąć do ok. 1000 obr/min poniżej czerwonej kreski na obrotomierzu i zamknąć gwałtownie przepustnice. Nie ma prawa być słychać ze skrzyni żadnych odgłosów ani nie może być tak, że któryś z biegów wyskakuje lub szarpie. Największą uwagę należy zwrócić na niskie biegi, a w szczególności na 2. Zwłaszcza jeżeli moto było jeżdżone na kole i ktoś wkładał biegi w powietrzu, to najczęściej są z dwójką problemy.

5. Silnik dwusuwowy.

Silnik dwusuwowy to inna sprawa. Musi dymić i brzęczeć – tak ma, oczywiście może to być słyszalne tylko z wydechu. Nie może natomiast nic w nim dzwonić ani klepać. Zimny silnik może dymić mocno natomiast w miarę rozgrzewania się dymienie powinno słabnąć. Jeżeli odkręcisz na gorącym silniku gaz to powinien pojawić się dym. W zasadzie powinno sprawdzić się sprężanie w cylindrach/cylindrze, ale jeżeli nie masz przyrządu to trzeba się będzie jakoś obejść bez niego. Trzeba obejrzeć czy pompa oleju (dozownik) jest podłączony i czy nie ma jakichś dziwnych opasek na wężyku od pompki do gaźnika/kolektora dolotowego. Jeżeli silnik ma system zmiany fazy wydechu to trzeba sprawdzić czy to działa. Urządzenie to jest zwykle napędzane albo elektrycznym serwomotorem albo odśrodkowo. Trzeba zwrócić uwagę czy silnik nie ma problemów z rozruchem na zimno – może to oznaczać zbliżający się remont.

6. Rama.

Pooglądaj dokładnie spawy na ramie (oczywiście na tyle na ile jest to możliwe. Możesz spróbować zdjąć zbiornik. Najbardziej krytycznym pkt. w moto jest główka ramy. W tych okolicach lubią coś spawać prostować i takie tam... Należy zwrócić szczególną uwagę na stan spawów w jej okolicach, to znaczy spawy mają być dobrze widoczne a nie zaszpachlowane, bo Japończycy tego nie robią, ani tym bardziej poprawiane. Jeżeli rama składa się z pojedynczego profilu aluminiowego np. Kawasaki ZXR albo R1, to należy bardzo dokładnie sprawdzić stan spawów zarówno na górze jak i na dole profilu w tych newralgicznych okolicach. Druga sprawa nie może być tak, że gdzieś odpryskuje lakier ze spawu, ponieważ jest to widoczna oznaka, że ten spaw zapracował plastycznie i coś z tym moto było robione albo ciągnięte. Ostatnie dotyczy zarówno główki ramy jak i okolic mocowań tylnych podnóżków. Następna sprawa to położenie zadupka i tylnego błotnika. Podobnie jak to było z przednim; ma on być dokładnie nad tylnym kołem bez żadnych skręceń ani wykrzywień. Należy też zdjąć siodło żeby zobaczyć jak wygląda pod nim rama i mocowania akumulatora. Tam często zdarza się że coś było kombinowane.

7. Dokumenty.

• Należy przede wszystkim sprawdzić zgodność numeru ramy (VIN) oraz numeru silnika. Muszą się zgadzać WSZYSTKIE znaki. Należy sprawdzić zarówno w dowodzie rejestracyjnym jak i w książce pojazdu. Jedna pomylona litera i będą duże problemy z zarejestrowaniem.
• Następna rzecz, to jest stan znaków zarówno na ramie jak i na silniku. Nie może być widoczne, że zostały przebijane, szpachlowane, malowane, czy w jakikolwiek inny sposób zmieniane. Jeżeli moto ma tabliczkę znamionową, to numer na niej musi odpowiadać numerowi nabitemu na główce ramy.
• Jeżeli moto jest przywiezione zza granicy należy dokładnie przyjrzeć się wszystkim dokumentom, które są dostępne. Nie mogą nosić żadnych śladów przerabiania lub zamazywania czegokolwiek.
• Jeszcze jedna sprawa, która może się komuś wydać mało istotna przy kupnie. Szczerze odradzam kupowanie motocykla w taki sposób, iż jakiś handlarz zwłokami kupił coś na zachodzie za parę groszy, przywiózł to do kraju a potem sprzedaje, z tym że umowa jest podpisywana nie z nim, tylko z człowiekiem, od którego on kupił ten motocykl we Francji czy Włoszech. Praktyka ta jest niestety coraz częstsza. Koleś zaoszczędził sobie kilkaset złotych na opłatach. Wszystko jest dobrze dopóki nie trzeba czegoś zareklamować albo jeżeli sprzedający jest uczciwy, co się coraz rzadziej niestety zdarza. Jeżeli natomiast zaczynają się jakieś problemy, to nie masz raczej żadnych szans, żeby odzyskać od tego handlarza jakichkolwiek pieniędzy.

Poradnik dostałem od znajmego mechanika motocyklowego, który opracował osobiście ten poradnik. Został zamieszczony za jego zgodą
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

Awatar użytkownika
mbaryla
KGP 260
KGP 260
Posty: 971
Rejestracja: 12 września 2008, 20:14
Imię: Mateusz
Sprzęt: Sv650/GsxrK7/Brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mbaryla » 21 stycznia 2010, 12:15

Powinniśmy jeździć tak aby było Nas więcej, a nie mniej...

Awatar użytkownika
grzesiek85
KGP 80
KGP 80
Posty: 264
Rejestracja: 1 czerwca 2009, 12:49
Imię: Grzesiek
Sprzęt: Ninja 636
Lokalizacja: Szczodrkowice/Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: grzesiek85 » 3 kwietnia 2010, 10:20

mbaryla pisze:Wklejam ku przestrodze :)
http://www.youtube.com/user/gacteam#p/f/19/N6OdLw722_g
o ja pie.... jak można takie coś zrobić . Koleś tylko stracił pieniądze :(
Dobrze że w pore się zorientował z tą ramą
CARPE DIEM

Awatar użytkownika
Quantifier
Znajomy
Posty: 24
Rejestracja: 13 marca 2009, 18:27
Imię: Jan
Sprzęt: trzy Yamahy i Romet
Lokalizacja: Kraków

Re: Re:

Post autor: Quantifier » 3 kwietnia 2010, 11:34

grzesiek85 pisze:
mbaryla pisze:Wklejam ku przestrodze :)
http://www.youtube.com/user/gacteam#p/f/19/N6OdLw722_g
o ja pie.... jak można takie coś zrobić . Koleś tylko stracił pieniądze :(
Dobrze że w pore się zorientował z tą ramą
Sprawa skończyła się w tym roku, był wyrok. Handlarz musi zabrać złom i oddać pieniądze razem z odsetkami (prawie trzyletnimi, więc wcale niemało)

Awatar użytkownika
Wiśnia
KGP 110
KGP 110
Posty: 310
Rejestracja: 10 kwietnia 2005, 15:37
Imię: Wiśnia
Sprzęt: fzs 600 Fazer
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Checklista dla używanych motocykli

Post autor: Wiśnia » 3 kwietnia 2010, 19:45

Jakby ktoś chciał prześledzić całość :
http://www.vfr-oc.pl/forum/viewtopic.ph ... si+odda%E6

Zdrówka!
[url=http://ranking.liga40k.com/pk/]Piękny Królewicz[/url]

Awatar użytkownika
Policho
mod
mod
Posty: 2194
Rejestracja: 28 października 2008, 20:07
Sprzęt: KTM 690 SMC R
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: [PRZYKLEJONY] Checklista dla używanych motocykli

Post autor: Policho » 27 marca 2012, 15:43

Wpadła mi w ręce lista, którą najlepiej wydrukować i zabrać ze sobą jadąc po zakup motocykla. Przyda się zwłaszcza "gorącym" głowom.
Checklista do druku
Załączniki
lista.png
części zamienne - multimoto@o2.pl

volkov
Znajomy
Posty: 13
Rejestracja: 6 września 2014, 08:25
Imię: Olek
Sprzęt: SV 1000
Lokalizacja: Kraków-Skała

Re: [PRZYKLEJONY] Checklista dla używanych motocykli

Post autor: volkov » 8 lutego 2017, 12:55

Szynwałd, Ryglice, Zalasowa - czyli same "młodziaki" - W sumie to jest jedno i to samo miejsce, zanim tam pojedziesz przemyśl sprawę co najmniej 10 x. Moto wylatane na torze na maxa z krzywymi obdartymi plastikami, moto które obchodzisz z daleka bo straszy i nawet nie masz ochoty kopnąć butem w oponę, następnego dnia po polerce i obróbce chyba w photoshopie wystawione jako idealne z przebiegiem 10 albo 20 tys km, "i właśnie dzięki niskiemu przebiegowi jest w stanie idealnym !" - STRATA CZASU.

Mizerów - czyli "ahh, nie zauważyłem !" , dopóki nie pojedziesz to nie zobaczysz że Twoje upatrzone piękne moto ma krzywą chłodnicę, obklejone jakimś glutem dekle, ogólne wrażenie jakby przejechało z milion kilometrów. Reakcja sprzedawcy ? "ahh, no tak, nie zauważyłem". Ale nie jest aż tak źle, są też moto w całkiem przyzwoitym stanie, ale w jakim stanie będzie Twoje upatrzone moto zobaczysz na miejscu :)

ODPOWIEDZ